Jeej op naar arlie beach

15 november 2015

Whoehoe eindelijk! Richting de stranden & zee waar we gaan snorkelen .. Vrijdag 13 november, we zijn super vroeg wakker en al snel klaar om te gaan. Niet erg lang rijden en we komen aan in arlie beach het plaatsje waar je makkelijk vanaf naar de whitsundays eilanden gaat! Whoehoe, als we bij het huisje zijn mogen we er nog niet in! We pakken de auto en rijden naar de haven wauw wat een mooie haven, vanaf daar rijden we door naar het dorpje! Aaaaaah wat een super leuke winkel straat met echt super veel jongeren/backpackers uit alle landen! Daar een trip voor de volgende dag geboekt en direct voor de 22e. (ocean safari). Daar nog even wat gedronken op een terrasje en lekker bij het zwembad van ons resort gaan liggen! In de avond nog even geprobeert te Skype met oma, maar die was op pad! Alles klaar leggen voor de volgende dag en lekker slapen! Zaterdag14 november worden we om kwart voor 8 gehaald, met aardig wat man een grote boot op. Deze boot stopt bij een aantal eilanden we hebben tijd om te zwemmen enzv. Ook hebben we daar een bbq, uit de bosjes komen allemaal goana's ! Wauw wat een beesten .. Vanaf daar door gevaren naar een uitkijk punt, echt te mooi! Weer de boot op richting een snorkel plek! Voor we het water in gingen zwom er een mega papagaai vis, bladvis, napoleon en een haai onder ons! OMG ik ga er wel als laatste in .. Hier zaten mega veel vissen maar vooral omdat deze door de crew van de boot gevoerd werd.. Erg jammer! het koraal was allemaal zo goed als dood Mehp! Onderweg nog wat schilpadden die naar adem kwamen happen! Vandaag 15 november zijn we door gereden naar townsville, hier een nacht omdat we anders een hele lange rit hadden naar palm cove! Onderweg nog naar een opvang voor dieren "billabong" geen idee waar we moeten betalen we lopen dus door het winkeltje en opeens staan we in het park! Oeps.. Ook wel is leuk 100 dollar bespaard haha! Het was een klein park, een beetje een rommel maar de dieren hadden het er goed! Een papagaai die erg graag bij me wilde zitten en een kangaroe die graag zijn baby in zijn buidel showde! Zo nog even richting het strand, hopenlijk blijft het droog.. 30 grade nu en kans op onweer!