Cape tribulation

23 november 2015 - Aeroglen, Australië

Hallo bewoonde wereld! Dat waren 3 dagen cape tribulation, geen bereik helemaal niks! Heerlijk rustig eigenlijk wel .. Vrijdag 20 november zijn we gaan rijden, toen we de veerboot over waren was je direct in de tropen een weggentje langs de zee en tussen het tropische bos.. 30 km ongv waar we wel 3 kwartier over gedaan hebben omdat je hier echt maar 20 kon rijden! Bij het huisje aangekomen, alle spullen neer gelegd Poeh wat was het warm! En richting het "cape tribulation" gegaan.. Een uitzicht punt over zee, strand met tropische bomen/planten direct aan het strand! Na een uur op het strand gelegen 10 kilo lichter van al dat zweten richting het zwembad bij ons huisje gegaan.. In de zee was het namelijk niet zo veilig om te gaan zwemmen vanwegen de kwallen! En dat afkoelen moest zeker wel! We hebben ook direct een tour voor de volgende dag geboekt, een krokodillen tour door cooper creek.. Na het afkoelen een borrel bij het huisje en daarna lekker gaan eten in het restaurant bij het huisje.. Moest wel daar want er is bar weinig in cape tribulation! 21 november, vroeg wakker door de hitte, we gaan er maar uit en ontbijten in het restaurant. Alle spullen gepakt en richting cooper creek, we wisten niet precies hoe lang we er over zouden rijden dus gingen op tijd weg. Bij een of ander "restaurantje" hebben we nog een bakkie koffie gedronken, het op stap punt was 2 min verder op. Een oud mannetje kwam ons halen, we moesten tussen een paar bosjes door over een modderpaadje, tussen de mangrovebossen.. We kwamen bij zijn boot uit en zijn gaan varen, wat appart om te zien dat zo iets aan de zee zit! jammer genoeg hebben we maar 2 kleine krokodillentjes gezien.. Onderweg begon het nog even keihard te regenen, oh ja we zitten nu in de tropen! Mmm als het regent is er bar weinig te doen hier.. We hebben wat rond gereden en zijn wat gaan eten bij ocean safari! Ook hebben we nog een wandeltocht door het tropisch bos gedaan.. Daarna maar weer richting ons huisje en aan de drank.. Moet je anders als het regent toch ! S avonds weer bij het restaurant wat gaan eten, eerst buiten nog even een potje skipbo en toen naar binnen voor de maaltijd. We zijn steeds als eerste aanwezig en gaan weer als laatste weg.. Mmm De volgende morgen 22 november om 7 uur op en richting het ontbijt, het heeft de hele nacht keihard geregend. Ik en me vader gaan vandaag snorkelen met ocean safari.. Manman wat een weer! Het blijft regenen. Het scheelt het is nog steeds 30 graden! Na een ochtend met super mooie snorkel trips weer tijd om naar het huisje te gaan, moeders op gehaald die onder het afdakje een boek aan het lezen was.. Het was ook nog steeds niet droog namelijk! Weer even wat gaan eten bij ocean safari (dit was goed en verder was er "niks") en nog een keer de wandeling door het tropischbos omdat vaders nog foto's wilde maken en de dag er voor zijn camera niet mee had omdat het nog aardig regende! Whoehoe daarna maar weer aan de drank want de wijn moet op voor we naar huis gaan! Weer het zelfde verhaal.. Eten in het restaurant en richting ons bed.. Het is buiten echt niet uit te houden dus we liggen om half 10 al op bed met de airco volgas aan! Het scheelt de wekker gaat om 6 uur om ons klaar te maken om naar huis te gaan.. Cape tribulation ondertussen wel gezien, maar nog even door naar een andere plek had toch ook wel erg fijn nog geweest.. Ook vanacht en vandaag de hele ochtend regen gehad terwijl we naar het vliegveld rijden! Mijn geklaag van pff ik zie alleen maar dooie kangaroes langs de weg is ook weer opgelost.. Op een grasveld dicht bij cairns ik denk wel 400 kangaroes ! Wauw wat een mooie afsluiter nog even..